Reklame i tradisjonelle medier eller sosiale medier?

Av Ole Martin Johansen

Tradisjonelt sett så har reklame vært forbeholdt linær-TV og aviser. Det er her man har hatt tilgang på en stor gruppe mennesker, og det har derfor vært naturlig å markedsføre sine produkter på disse plattformene. 

De siste 10-20 årene har internett vært en ubetinget suksess og vi har fått flere plattformer å markedsføre produkter på. Teknologien har hatt en enorm utvikling og veksten på sosiale plattformer som Facebook, Instagram og Snapchat har vært enorm. Statistikk viser at flere millioner, bare i Norge, er innom f.eks facebook flere ganger hver eneste dag. Det er derfor liten tvil om at de nye sosiale plattformene gir en enorm mulighet for markedsføring og reklame. 

Jeg synes derfor det er fornuftig at bedrifter bruker mer penger på å markedsføre seg på sosiale medier enn i tradisjonelle medier.

Mange mener at flere av de kommende politiske valgene må vinnes på sosiale medier. Kanskje det er noe i nettopp det? 

 

Lik og del

Legg igjen en kommentar

Lukk meny